Saturday, July 30, 2005

minda cekal,hati girang,kontol gatal....

Hari-hari indah yang berlalu selama ini dihabiskan di Usm sahaja. Semakin menjadi-jadi pula populasi wanita di Usm ni.Sekarang,jangankan kena berebut untuk naik bas.Kadang-kadang peluang untuk menaiki bas takde langsung.Berikutan dengan majoritinya pelajar wanita dengan pelajar tahun satu.Cukup menjengkelkan tahun kedua aku di sini.
*****

Beberapa minggu yang lepas Hata, kawan aku sebelah bilik telah berkunjung ke jakarta bersama dengan dosennya(maknanya pensyarah dalam bahasa Melayu).Telah aku memesan satu buku yang sok populer di Jakarta pada masa ini iaitu bulu yang berjodol Sang Alkemis karya Paolo Coelho.Waduh suka banget aku ama buku itu.Berkenaan dengan seorang bocah (budak laki-laki) yang suka berkelana,tetapi tidak punya uang yang banyak.jadi dia terus jadi sang gembala.Dengan mimpi yang selalu menghantuinya,selalu menyatakan bahawa terdapat harta karun untuknya di Piramida.Dia terus mengikuti mimpi-mimpinya itu dan terjadilah sesuatu yang menarik dalam hidupnya.bekerja dengan toko kristal,berjumpa dengan seorang Inggeris dan berjumpa dengan Fatima.Terus terang aku belum menghabsiskan bacaan aku.Buku ini amat direkomendasikan untuk kamu semua.
*****
Tour Domestik Doktrin adalah yang paling aku terkenang.Denagn personil yang peramah dan comedik.Mereka adalah rakan-rakan yang cukup baik.Ngobrol ama si Ari,Memet, Dede,Refan,Diaz,dan Deden adalah satu yang cukup berharga.Waduh tak sabar untuk pergi ke Indonesia.Tapi ongkosnya perlu di cari dulu nih.Thats the great thing about DIY punk/hardcore community.
*****
Nampaknya penaykit malas nih dah mula merebak dalam tubuh aku.Ah tolong jangan membuatkan aku terus terlantar di katil.Jangan terus membuatkan aku hanya berangan - angan tanpa tujuan.Fuck me I'm dead.

Pelirlist-
1.Murderous Grind Attack
2.Sang Alkemis
3.Restoran Indah Kembara (singgit dah kenyang nak mampos)
4.cewek Usm first year

5 comments:

jr said...

cari la sorang...

ajlaa said...

tinggi giler bahasa...hebat la nobeat!!eheheh....

+++syikuchan+++ said...

lok oloh... kekadang aku terpaksa cover2 gak kalau 'ter'bukak blog kau kat lab...

Dhani said...

hai sahabat. aku mula berfantasi untuk menghasilkan sebuah buku/zine yang mengumpulkan tulisan weblog anak-anak punk/hc.dan untuk merealisasikan fantasi aku ini, aku perlukan kerjasama dari kamu. disini, aku ingin meminta sekurang2nya 5 artikel terbaik yang kamu hasilkan di blog kamu ini. dan jumlah maksimum artikel yang kamu boleh sertakan adalah 10.idea awal aku, ingin menamakan buku/zine ini sebagai: ANEKA RASA "koleksi tulisan weblog anak-anak punk/hc". tapi ini semua masih perlu diperbincangkan. apa pun, terima kasih diatas kerja sama anda. sila sebarkan perkara ini yah. sebarang masalah, sila hubungi aku disini: www.bilik.blogspot.com ;)



p/s:- tentu aja aku terkesan dari "Jiwa Kacau" ;)

syed syahrul zarizi said...

jangan emo2 pastu ponteng class. budak2 sekarang ni...