Thursday, April 27, 2006

Benci awak!!!

Hari ini saya menulis lagi. Penulisan saya sangat bernilai. Sangat bernilai hingga saya mahu menulis hingga tiada ruang kosong ditinggalkan. Tapi apakan daya, saya terkongkong dengan masa dan saya hanya seorang manusia yang tidak memperdulikan bahayanya peperiksaan. Jadi saya hanya belajar kurang lebih sahaja. Mungkin saya akan lulus.Mungkin tidak Entahlah. Mungkin saya banyak menonton klip-klip lucah atau banyak sangat mencarut yang menyebabkan saya mudah untuk tidak mengingat apa yang saya baca. Jelas sekali kertas soalan pada hari ini telah menyumbang kepada kemerosotan markah saya dan mendekatkan lagi ke arah kegagalan.

Saya rasa saya tidak keseorangan. Masih lagi ramai kawan-kawan saya yang keluar dari dewan tanpa ada muka yang dicerahkan dengan senyuman. Jadi, buat apa takut. Harapan saya sekarang ialah cuba sedaya upaya untuk tidak mengulangi kesilapan saya yang hanya belajar di saat-saat akhir.(sebenarnya ini adalah harapan saya setiap saya kali melangkah keluar dari dewan peperiksaan). Tapi apakan daya. Saya merasakan saya tidak mempunyai minat untuk mendalami ilmu yang saya belajar ini.Ia hanya satu rangsangan komunal atau hanya untuk kepentingan awam. Kepala otak saya ini disajikan untuk kesenangan orang awam pada masa depan. Tidak langsung membentuk karakter saya. Jadi segala yang tidak mempunyai kepentingan dalam diri saya bermakna akan dipandang sambil lewa. Jadi saya belajar pada saat-saat akhir dan kemudian dihadiahi dengan mata yang lebam kerana tidak tidur sekaligus bonus topik yang saya tidak bacalah yang keluar dalam peperiksaan.

Sekurang-kurangnya dengan cara ini, ia banyak mengajar saya untuk bersabar dan mengawal emosi. Ia juga banyak memberikan kebencian saya terhadap mereka-mereka itu. Tidak apalah. Sekurang-kurangnya dengan peperiksaan ini, saya dapat lihat pangkal seluar dalam orang yang di depan saya itu. Huhu.

Endnote:

1. Dah nak cuti ni saya rasa macam akan mengalami banyak kehilangan. Sedihnya.

2. Mogwai datang Singapura. Tiket mahal nak mampos.

3. Saya masih lagi mendengarkan Yellow Machinegun tanpa jemu.

4. Semalam saya menghabiskan masa saya dengan melayar internet, baca buku baru yang bertajuk Sosialisme Religius, dan lepak Khaleel dengan Krol, Pojie dan Dzul dari pukul 5.30 petang sampai 10.30 malam.Patutlah tak dapat jawab soalan. This is really punk rock!!!

5. Kidd dah keje kat McD. Tercapai cita-cita dia akhirnya.Pasnih boleh la pegi travel.

6. Semalam hari jadi Rina My Precious. Haha.

3 comments:

Anonymous said...

saya masih lagi mengangap tulisan ii sebagai satu ratapan atas perbuatan masa lalu, menyesali perbuatan maksud saya...benci awakk heheh ... datang kita celebrate 1 mei

-akhdan

Anonymous said...

numpang baca kat sini

Anonymous said...

taib andak as fuckk