Sunday, March 26, 2006

Saya Pening Kepala

Saya sudah makin bosan dengan perangai saya yang tidak mahu melakukan apa-apa melainkan bermalas-malasan sepanjang hari. Mujurlah ada kerja yang menimbun, boleh juga saya menyibukkan diri walaupun kerja-kerja tersebut telah mendapat berbakul-bakul makian daripada saya. Saya kini berseteru dengan semua tugasan saya.

Kali ini, saya tidak menspesifikkan apa-apa topik dalam entri saya. Atau mungkin pada entri kali ini sahaja yang saya malas ingin memikirkan secara dalam-dalam untuk mengeluarkan........


Aduh, saya tergamam seketika. Minta maaf. Tiba-tiba sahaja pemain mp3 ini yang dirandomizekan listnya memainkan lagu Poser Disposer yang bertajuk Drop That Shit. Saya terus mengalihkan tetingkap Notepad ini kepada tetingkap Winamp untuk menghangguk kepala naik turun naik turun mengikut irama Poser Disposer ini. Ah, sial. Saya harus menukar deretan lagu saya dengan lagu Sigur Ros agar diri saya boleh memfokuskan dengan apa yang saya sedang lakukan sekarang iaitu mengupdate blog dengan menulis entri yang baru. Lagu Yellowmachinegun juga harus dihindari semasa anda sedang menulis blog kerana ia juga akan mengganggu perhatian anda semasa menulis.
Baiklah, saya sudah kembali ke pangkal jalan. Sememangnya saya sudah banyak kali terghairah untuk menulis tentang apa-apa yang saya ingin luahkan atas skrin monitor anda semua. Tapi apakan daya, saya ini adalah jenis Melayu yang tipikal. Mungkin sudah disumpah agar Melayu itu akan terus layu. Nah, blog saya tidak terupdate sekian lama. Jadi, sementara ada masa lapang yang dipenuhkan dengan tahi mata. Ada baik saya menulis. Kesal sungguh saya dengan diri saya yang malas ini.


Saya yang tidak tahu bagaimana mahu menghamburkan kemarahan saya agar orang tahu yang saya ini marah. Mungkin sebab saya selalu sahaja menguntumkan senyuman barangkali juga sebab itulah saya susah sangat nak marah. Ada satu masa ketika saya sedang berpusu-pusu untuk bergerak ke dewan kuliah, saya terserempak dengan seorang kawan. Dia ini saya hanya kenal gitu-gitu sahaja. Tidak lebih dari itu. Nama dia pun saya tak tahu. Jadi saya hanya mengangkat tangan melambai kepadanya sambil berkata 'hai'. Dia juga membalas seperti apa yang saya lakukan. Dan saya teruskan perjalanan saya. Tapi, saya terberhenti seketika. Merasakan ada satu yang tidak kena pada budak itu. Babi, dia pakai baju Depress. Ah, sial. Patutlah baju Depress saya tidak dijumpai lagi. Baju itu sudah hilang daripada pandangan saya selama beberapa bulan dan ia muncul kembali tetapi sang pemakainya bukan lagi saya.Sedih. Sudah tentu baju itu tidak suka dengan tuannya yang baru itu yang saya pasti tidak tahu apa-apa tentang Depress apatah lagi mahu sing along lagu hit mereka iaitu Sejahtera. Sial. Saya terus berlalu pergi takut ketinggalan kuliah.


Saya sudah menjadi seorang yang ketagihan internet. Tapi tak pula ketagihan update blog. Saya tidak pula ketagih informasi-informasi terkini yang boleh membuatkan saya menjadi seorang yang up to date. Tak pula ketagih untuk dikenali oleh ramai Geng Jurnal. Pelik juga rasanya. Tapi itulah, setiap hari hidup saya perlu disulami dengan melanguk di depan komputer yang mempunyai Server Connection yang tidak lembab. Internet cuma pelampias rasa penasaran saya terhadap Friendster, Myspace dan juga berbual-bual di utusan YM dan MSN. Perkara yang tak kurang pentingnya juga yang saya kerap lakukan di depan akses percuma internet ini ialah memuat turun lagu kegemaran saya. Saya seorang maniak Soulseek. Saya pernah berbual dengan lineup kumpulan thrash yang pernah meriliskan material di bawah Rekod Label 625 iaitu XBRAINIAX. Tak percaya saya. Lupa nama dan posisinya tapi dia amat sukakan Secret Seven. hahaha.


Semasa saya menulis ini, terdapat sebanyak kurang lebih 4 hingga 5 tugasan yang saya perlu siapkan. Perlu dituntaskan kesemuanya sebelum Isnin yang akan datang menjelang. Saya masih lagi tidak mempunyai rasa ketakutan yang amat sangat terhadap benda alah yang dipanggil 'assignment' oleh kawan-kawan saya ini. Yang pastinya, tugasan-tugasan saya tidak pernah sempurna. Bibliografi tidak diletakkan sebagai tanda saya tidak membuat rujukan yang kritis kerana tugasan di saat-saat akhir atau 'last minute' kata orang. Tapi saya tidak pernah plagiat. Saya yakin dengan kepala hotak saya. Jadi buat apa saya menyalin tugasan-tugasan yang dibuat oleh manusia-manusia tipikal itu? Ternyata perbuatan itu akan merugikan saya.


Ah, sudahlah. Saya sudah tidak tahu untuk mengutak-ngatikkan lagi kata-kata. Makin banyak saya menulis, makin banyak hal-hal peribadi saya yang kamu tahu. Saya akan merepek tidak tentu hala dan entri ini akan jadi panjang dan kamu akan bosan. Saya berhenti di sini. Saya mahu membasuh baju pula. Hahaha. Si pemalas membasuh baju. Pelik bukan? Ironi sungguh. Saya yang pemalas ingin melakukan kerja-kerja yang memerlukan pergerakan otot yang konstant selama beberapa lama yang pastinya akan digelar 'rajin' oleh rakan-rakan nanti. Ah. Apa-apalah. Pikiran saya sudah tak menentu. Salam dari saya. Babai.


Playlist:-
Yellowmachinegun-Beanball,Poser Disposer,SMAP (lagu yang bebudak Nanzan nyanyi),Sigur Ros,Shima Uta,Sex Machinegun- Samurai No7,Hellacopters- Everyhing is on TV-by the grace of god,Sukiyaki song.

12 comments:

Ajlaa Azam said...

huhuhu...se-bag pakaian aku dicuri oleh chinese 1st year student...CHINESE lagi.......welcome to the real world dude!!!!!

Anonymous said...

nobeat!...sekian lamanya daku menantikan penulisan kau...tapi malangnya takde output2 yang dapat membangkitkan paradigma hidup aku...atau cetusan minda yang aku juga akan terfikir...mana ide-ide bernas kamu...(cepat upgradekan paksi fikiran bernas kau!)

AiYa said...

uhuhu.. akhirnya dihapdep.. bz ke beb?

mushluv said...

huhu.. sesungguhnya menda paling ultimate adelah keyakinan terhadap kepala hotak sendiri..

Anonymous said...

Ha, aku nak Sigur Ros punya mp3. Aku pun rasa melayu kena sumpah... hahah... padan muka...

Anonymous said...

ko ni asyik nak bermalas malasan jerrrr....
baca blog aku...baru update

akhdan

Anonymous said...

weeii bersyukur la, awok idok le ketagih
benda lain. setakat ketagih
surfing internet, ramai orang kat luar gitu juga. apa kata tambah lagi satu aktiviti

Anonymous said...

kamu ni lucu..

lokman said...

i've changed my blog add to www.sheinitalic.blogspot.com

Dhani said...

bang. tolong promote skit blog ni: http://goblog2006.blogdrive.com/ hehe.:)

Anonymous said...

hihihiks.. mari la chat ape wat esemen..

Anonymous said...

Keep up the good work Holistic alternatives ativan Peugeot speedfight 3 losing weight apparel affiliate marketing Mp3 cellular phone Bentley continental passenger air bags Cheerleaders and lingerie Brigade soldier toy home loan refinance rates Nissan 4x4 emergency start switch butalbital nexium alkalosis Peugeot 506 1990 acura legend s3 http://www.venlafaxine-xr.info/celebrex-computers.html acura owner sharp canister vacuum cleaner acura hood Tent camping in pa http://www.22-re-motor-toyota.info/2006acuramdxpicture.html